Stowarzyszenie Pedagogów NATAN

aktywnie, z sercem, z zasadami

Z życia Wolontariatu w 2012 r.

„Jak radzić sobie z agresją swoją i uczniów?”

dsc04535W niedzielę 16 grudnia 2012 roku o godzinie 10.00 odbyło się kolejne comiesięczne spotkanie wolontariuszy.

Spotkanie poprowadziła Pani mgr Agnieszka Szajda na temat „Jak radzić sobie z agresją swoją i uczniów?”. Najpierw mieliśmy okazję poznać w jaki sposób złość i intensywnie przeżywane emocje wpływają na funkcjonowanie organizmu człowieka, poszukiwaliśmy również sposobów radzenia sobie z agresją. Drugim punktem spotkania było poznanie Metody konstruktywnej konfrontacji, która jest pomocna w pracy z uczniami. Pani Agnieszka przedstawiła również sposób reagowania w agresji reaktywnej, pokazując nam jak reagować w trudnych sytuacjach np. w przypadku bójki między uczniami. 

Z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia ubraliśmy także choinkę. Efekt można zobaczyć na zdjęciach poniżej.

Zapraszamy wszystkie chętne osoby, które chciałaby do nas dołączyć. Kolejne spotkanie już w styczniu!


 

"Jak zapanować nad rozbrykaną klasą?"

do artykulu19.02.2012 roku, w ramach comiesięcznych spotkań Wolontariatu SP NATAN, p. Zbigniew Barciński poprowadził warsztat dotyczący radzenia sobie z uczniem trudnym. Warsztat składał się z dwóch części. W pierwszej uczestniczki wcieliły się w różne typy uczniów (znudzony, lizus, prymus, rozrabiaka, błazen klasowy), nad którymi próbowała zapanować nauczycielka (liberalna i zgadzająca się na wszystko, lękliwa i przejęta tym co powie dyrektor jak się dowie, że nie potrafi zapanować nad klasą), a następnie przeprowadziliśmy analizę tego, co się wydarzyło. Zastanawialiśmy się także, jakie kroki podjąć na kolejnej lekcji w tej klasie, by osiągnąć sukces pedagogiczny w panowaniu nad rozbrykaną klasą. W drugiej części, w 3-osobowych grupach przeprowadzałyśmy rozmowę indywidualną z trudnym uczniem, po czym omawiałyśmy co było dobre, a gdzie popełniłyśmy błędy. Ćwiczenie zakończyło się podsumowaniem, w którym scharakteryzowałyśmy zachowania pomagające i utrudniające przeprowadzanie indywidualnej rozmowy z uczniem sprawiającym problemy.

Więcej…